ASTROFEST

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK ASTROFEST

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 8 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 303 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

Så er udstillerne ved at være klar med de sidste nyheder …

Smile

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Tak for det, og jeg kan se der er nogle rigtig goe tilbud hos Telescope House bl.a. disse to under “Clearence”: En TMB 80/600 super apo privat salg for 1250£. Med nuv. kurs billigt!

TMB 80/480 F6 super apo for 1495£ ny!!

Disse går for at være de ultimative 80 mm til astro widefield der nogensinde er lavet, med selvfølgelig den lidt længere F7.5 som en smule bedre og også den der er sværest at støve op. Faktisk skal den i dag laves på bestilling fra LZOS. Dog er Telescope House lidt dyre at få til at sende ud af UK. Men der er meget mere under “Clearence”. “See for your self” Smile

Hilsen Leif,
    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Anonym
    • Nova

Du kan købe dem hos APM, som vistnok stadig får og kan få optikken fra LOMO:
    http://www.apm-apo.com/preise.htm
    APM 80/480mm
    1.795,00 €
    APM 80/600mm
    1.795,00 €

Så der er en del at spare i dit tilbud!

Søren

PS Selv med et god instrument kan man tage skod-billeder LOL
    http://picasaweb.google.com/masterOfTheUniverse2008/Modified350D#
    http://picasaweb.google.com/masterOfTheUniverse2008/Unmodified350D#

PPS Stellarvue skulle snart komme med en flattener som passer til LOMO-optikken. Ellers kan Takahashi FS60C 1.06x flatteneren anbefales til APS-størrelse.

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Goddag Madsen! Jeg har skam set dem hos APM, men der er linsen i en WO krop, skal du have den LOMO i CNC og Starlight focuser som på mit billede må du slippe 2195 Euro. Men nu du nævner StellarVue, så overvejede jeg da engang sådan én og det er skam kram.Smile

Hilsen Leif,
    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

anders.nilsen
    • Asteroid

Jeg ser, at også Telescope Planet er med på messen. I fald nogle skulle blive fristet af deres attraktive priser, vil jeg gerne advare mod at bestille hos dem. Er netop ved at vikle mig ud af en ordre hos dem. Jeg skal skåne jer for den lange beretning, men blot sige, at deres ordrehåndtering er rent kaos. Modtog et teleskop fra dem, men hovedparten af min bestilling var det umuligt at få dem til at levere. Der gik hele tiden noget galt. Jeg opgav, afbestilte resten og håber snart at have mine penge retur.

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

Forholdene kan være lidt spegede fordi nogle af de engelske forhandlere er leverandører til danske forhandlere og omvendt. Derfor er der mange steder en vis “beskyttelse” af hinanden i systemet. Jeg har selv spurgt og blevet “syltet” hver gang eller oplyst fragtpriser hen i vejret. Når man så siger, at man selv sørger for fragten, så opstår der andre problemer. Men hvis nogle har gode erfaringer med UK leverandører ville det være rart at få at vide.

Men Telescopeplanet og Scopes&Skies (SNS) er tilsyneladende ikke værd at kontakte !

Her har jeg til gengæld fået god behandling:

MortenB2009-01-16 16:50:58

Anonym
    • Nova

> Men nu du nævner StellarVue, så overvejede jeg da engang sådan én og det er skam kram.Smile

Det er deres udgave jeg har, men den “billige” uden feather touch fokuser. De kommer forresten snart med en billigere afløser med billigere mekanik og lignende optik, da LOMOs linser vistnok er blevet for dyre eller for svære at få fat i.

Søren

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Emnet 'ASTROFEST' er lukket for nye svar.