En ny, en efternøler og en genopstanden

Fora SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB Meteorsektionen En ny, en efternøler og en genopstanden

• Dette emne har 17 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af habo. This post has been viewed 1326 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

habo
    Deltager
      • Super Giant

bwinkler wrote: Hej Henrik

Undskyld min fejl, jeg vidste godt det du skriver, det var faktisk “HABO” jeg “snakkede med”.

Men tak alligevel for dine oplysninger, det er rart at få lidt opdateringer og de oplevelser du har haft med diverse programmer, tak.

Hej Bjarne, har først lige opdaget dit indlæg. Settings i UFO 2.22 er ganske let at sætte op, under “Operation” kan du nede i bunden i Maintenance se en knap der hedder “Read settings”, hvis du trykker på den kommer der et windue med en hel række forskellige indstillinger hvor du kan vælge en der passer dit setup, og indlæse den. Du kan også gemme en opsætning hvis du har lavet en speciel.

Husk det er vigtigt at din HD ikke power ned, jeg har sat min til 10 timer da den ikke kan fravælges helt.

Efter at jeg havde installeret nyt motherboard, var progammet holdt op med at virke, så jeg flyttede det over til en PC med det gamle motherboard, det er altså ikke kompatibel med alle PC’er, men det står der noget om på SoNotacos forum.

Hilsen

Hans

bwinkler
      Deltager
        • Nova

Hej Hans

Meget fint at du fangede mit spørgsmål, som jeg jo sendte helt forkert.

Det jeg tænkte var om du ville “dele” din egen fil med dine værdier med mig? Men ellers tak for din gennemgang, det gælder jo om at få systemet trænet til bedste optagelser. Jeg kan ikke rigtig følge hvordan programmet arbejder, selv om jeg følger optagelserne på computeren, men det kommer vel når man bare forsætter med at experimentere, Jeg vil gerne kunne slukke for optagelser af flyvemaskiner og satelitter, samt problemer når månen er på himlen, man kan vist lave en maske, men ???

habo
        Deltager
          • Super Giant

Hej Bjarne

Jeg bruger de standard filer jeg henviste til under “Read Settings” de er optimeret således at filtrene sorterer både fly og satellitter fra, jeg har aldrig hverken fly eller satelitter med på mine optagelser, det fungerer bare fint.

Hvad månen angår er det straks vanskeligere, man kan lave en maske, den bruger jeg til at afmaske træer der svinger i vinden og dermed trigger, den kan ikke bruges til månen den er jo i konstant bevægelse, men jeg tror ikke månen trigger, dog uden jeg har erfaring med det, jeg har jo netop stillet mit kamera så det går fri af solen og månens baner, for at undgå problemer.

Ja det ville være fint at udveksle data, men det bliver først sjovt når vi får lært at bruge analyseprogrammet, det kan jo p.g.a. 3 samtidige optagelser beregne bane og hastighed.

Hilsen

Hans

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'En ny, en efternøler og en genopstanden' er lukket for nye svar.