GRAS

• Dette emne har 11 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 662 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

steen
      • Asteroid

Velkommen til et nyt forum, her under ideer vil jeg tillade mig at foreslå at der oprettes et emne ”GRAS” Global Rent-a-Scope.

Det er en aktivitet vi er begynd at udforske lidt i Præstø, inspireret og hjulpet af ”Brorfeldes venner”.

Jeg ved der findes meget info på nettet men ikke meget på dansk.

Min første erfaring er beskrevet på http://as-praesto.dk ellers se på http://www.global-rent-a-scope.com/

andreas.v
      Deltager
        • Main Sequence

Har jeg forstået det rigtigt?

Gir dette GRAS. Dig mulighed for at låne et teleskop og tage billeder med det? Også få billedet ned på computeren og behandler det? Og er det gratis?

Spørger på vejne af min far, som godt kunne tænke sig at tage nogle astro billeder uden at invistere i teleskop, kamere osv?

Mvh Andreas

Andreas.V2008-09-18 15:22:33

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Det er næsten rigtigt, man kan LEJE teleskoptid, også optage nogle billeder med det, som du så kan hente ned og behandle på din PC.

Om der skulle være mulighed for at låne dem via en forening ved jeg dog ikke.

steen
            • Asteroid

“Låne” Confused Leje et teleskop er nok den rigtige formulering

Men svaret er JA, man køber et antal point og derefter kan man benytte 4 teleskoper i Australien og 5 i new Mexico. Logger på tager et billede og henter det over ftp og bearbejder det selv hjemme.

En fantastisk løsning for den der ikke vil købe, fryse om natten eller ikke har fysisk mulighed for at gøre det pga. handikap eller børnepasning

Steen2008-09-18 15:36:37

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Hovsa hvad er der sket med det i Israel?

rigo
              Deltager
                • Super Nova

BOOMMMM MS LOL

andreas.v
                Deltager
                  • Main Sequence

Er der ikke mulighed for at prøve det gratis først?

Mvh Andreas

steen
                    • Asteroid

Det har nok fået en bombe Dead Det er ikke med på GRAS website jeg mener at det er et RAS teleskop Remote Astronomical Society, jeg har hør løse rygter om at der var lange tider hvor det ikke virkede og så nøjes jeg med de 10 jeg har adgang til, der er nemlig 6 I new mexico og ikke 5 som jeg har skrevet.

steen
                      • Asteroid

Andreas.V wrote: Er der ikke mulighed for at prøve det gratis først?

Mvh Andreas

Det mener jeg, se på ovenstående link

andreas.v
                      Deltager
                        • Main Sequence

Skal jeg lige havde vist til min Far. Han er blevet lidt lun på sådan noget astro-foto, men har hverken pengende (eller tiden) til at invistere i udstyr.

Så det her er jo en genial løsning!

Tak for tippet!

Mvh Andreas

steen
                          • Asteroid

Andreas.V wrote: Skal jeg lige havde vist til min Far. Han er blevet lidt lun på sådan noget astro-foto, men har hverken pengende (eller tiden) til at invistere i udstyr.

Så det her er jo en genial løsning!

Tak for tippet!

Mvh Andreas

Selv tak

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Og vil da lige sige at de er flinke (Arnie som står for det giver en super support).

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'GRAS' er lukket for nye svar.