Iridium 49 plus 12 meteorer

Fora SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB Meteorsektionen Iridium 49 plus 12 meteorer

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 1 måned siden af landbo. This post has been viewed 239 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

habo
    Deltager
    • Super Giant

Det blev til 12 meteorer og en Iridium flare der passer fint med CalSky Iridium 49 ifølge liste fra CalSky, hvis man ikke har set et Iridium glimt før så er der her en meget god video der viser hvordan de tager sig ud på nattehimlen, blot klik på det grønne video link.

Link til video af Iridium

Hilsen

Hans

norup
    Deltager
    • Super Giant

Hej Hans,
    Igen imponerende fangst.
    Jeg kunne forestille mig at den du har noteret som 000155 måske er den samme som der er pejling på her, med 7 fotos, eksklusive dit.
    http://www.stjerneskud.info/fireball/event2014-08-15-00-00-52/
    Det er pudsigt nok ikke en Perseide.

landbo
    Deltager
    • Nova

norup wrote: Hej Hans,Igen imponerende fangst.Jeg kunne forestille mig at den du har noteret som 000155 måske er den samme som der er pejling på her, med 7 fotos, eksklusive dit.http://www.stjerneskud.info/fireball/event2014-08-15-00-00-52/Det er pudsigt nok ikke en Perseide.

Jamen gud dog. Vil det sige jeg skal ud og lede da den godt kunne være havnet på mine jorde efter indholdet i klm filen

landbo
    Deltager
    • Nova

Det er begyndt og køre godt Hans.

Mine forsøg med et overvågningskamera sluttede, da det hele tiden blev trigget af insekter. Men det skyldes nok der ikke kan slukkes for IR lyset på kameraets software og da der er stadig 1 års garenti på skidtet så tøver en lige med et indgreb.

habo
    Deltager
    • Super Giant

norup wrote: Hej Hans,Igen imponerende fangst.Jeg kunne forestille mig at den du har noteret som 000155 måske er den samme som der er pejling på her, med 7 fotos, eksklusive dit.http://www.stjerneskud.info/fireball/event2014-08-15-00-00-52/Det er pudsigt nok ikke en Perseide.

Den jeg har kl. 00:01:55, er på nordhimlen, tæt på 010 grader, og hører til de mindre, jeg tror at en match er tvivlsom, og tiden er ikke helt sammenfaldende, kompasrosen er som de tidligere uploadede billeder!

Landbo, hvad er det for et kamera du bruger??forstår ikke insekter kan være et problem, de er normalt ikke så aktive når det er mørkt medmindre der er lys i nærheden, jeg har aldrig haft problemer med insekter!!

Hilsen

Hans

landbo
    Deltager
    • Nova

Ok Hans. Som jeg skrev lavede jeg et forsøg med et standart overvågningskamera, der kan se i mørke og hvor man IKKE kan slå IR belysningen fra via software. Det gøre så at kameraet næsten virker som en magnet for natsværmere mm. Og hver gang der er en af de insekter der viser interesse for opstillingen genererer det mange GB til skraldespanden.

Vil prøve igen når “kræene” en gang er gået i vinterhi.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Emnet 'Iridium 49 plus 12 meteorer' er lukket for nye svar.