Klimaforvandlingen…

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Klimaforvandlingen…

• Dette emne har 85 svar og 18 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år siden af Bjarne. This post has been viewed 2535 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 86 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Inden russerne kommer…Confused De har lukket for gassen til østeuropa, så sparer man da lidt CO2 dér. LOL Nej, vi kan VÆLGE at tro på en model, vi har ingen anelse om hvilken der er rigtig, kun at nogle modeller understøtter hvad vi ser. Og det som foregår i dag er panikagtig og som det nævnes Al Gore-agtigt og udtryk for en politisk korrekthed. Jeg er bange for at der er større ting i gære…Vi er såmænd (tror jeg) på vej til en af de polvendinger der har været siden Jordens tilblivelse og de er altid startet med at magnetfeltet er blevet svagere.outlook2009-01-12 14:46:56

Hilsen Leif,
    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jesper
    Deltager
    • Neutron star

At klimapanelet er en sammensværgelse er, logisk set noget sludder. De siger jo netop det som politikerne og de økonomiske magter ikke ønsker at høre. Det burde være det bedste bevis for at de er uafhængige. Og Al Gore kan man mene hvad man vil om, men han skriver ikke klimapanelets rapporter.

Jeg er ikke interesseret i at få Svensmark eller andres forskning undertrykt. Ideer der går imod strømmen har altid været en del af videnskaben. Skeptikernes resultater afspejles jo faktisk også i rapporterne. Der bruges forskellige grader af sikkerhed i resultatet. Hvis 50 forskningsresultater peger i en retning og et i en anden retning kan man jo ikke forvente at det skal vende hele bøtten.

Jeg er heller ikke modstander af meningstilkendegivelser. Det her er bare et emne som jeg finder ekstemt vigtigt, og når man starter en tråd så bastant som Outlook startede den her, ja så må man jo forvente et modspil.

Jesper2009-01-12 14:57:59

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Jo tak, og den er jeg skam glad for Jesper. Var vi alle enige var der som bekendt heller ingen diskussion. Det var en bastant ja, nærmest bombastisk udmelding jeg lagde for dagen med risiko for de Ouch det nu giver. Og jeg vender gladelig den anden kind til også…

Hilsen Leif,
    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

thomas
    • Giant

Det svare lidt til at stå foran et minefelt:

Man kan gå uden om, og lidt forsinket og lidt udmattet nå sikkert frem (hvis der altså ikke også ligger miner uden for feltet).

Eller man kan råbe det tror jeg ikke på og løbe lige igennem. Vælger man at løbe er der 4 mulige udfald.

1. Der var miner…. BOM!

2. Der var miner…. men man fik ikke trådt på nogen af dem. Så man kan nu udråbe at man havde ret og alle andre er dumme.

3. Der var ikke miner, så man fik ikke trådt på nogen af dem. Så man kan nu udråbe at man havde ret og alle andre er dumme.

4. På vej over ‘feltet’ dør man af noget andet.

Hvad sandsynligheden er for de 4 udfald kan man så diskutere. Men jeg ville personligt stemme for at gå uden om.

Thomas2009-01-12 15:09:18

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Du er heldig at du ved du står foran et minefelt. Som regel ved man det ikke… Faktisk troede jeg den sidste mine var fundet. Indtil en af jer vadede hen over den og tråden blev holdt i live.Big%20smileoutlook2009-01-12 15:24:27

Hilsen Leif,

jesper
    Deltager
    • Neutron star

Jeg stemmer også for at gå udenom. Efter min mening burde menneskerettighederne også omfatte alle de som ikke er født endnu. Vi har pligt til at gøre alt hvad vi kan for at efterlade en ordentlig verden til vores efterkommere.

Fint at du ikke tager det personligt Outlook Thumbs%20Up

karsten
    • Main Sequence

Ang. Jesper´s kommentarer…. HØRT HØRT HØRT!!! Troede lige det var den generelle holdning på forum, at al den snak om klimaforandringer var noget pjat Wink.. Var ærlig talt lidt rystet. (rystede i hvert fald på hovedet)Cry.

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Øhhh, det med at efterlade en ordentlig verden. Ja, den er go med dig. I stedet for al det CO2 fis, så prøv dog lige at efterlade noget rum til tigeren og alle de mange andre dyr som er truet med udryddelse. For slet ikke at tale om det kortsigtede i at fælde denne jords arv, træerne i tropebæltet for ussel mammon’s skyld. Som en vis høvding sagde engang: Når den sidste bøffel er skudt, når det sidste træ er fældet. Da opdager de, at penge ikke kan spises. Og så nytter det en skid gør det, at vi undgår en smule mere tøris i atmosfæren. Stakkels de efterkommere som skal se det paradis der engang var på Jordem på en fladskærm og en harddiskoptager!Shocked I øvrigt så er klimaforvandlingen ikke noget pjat, bare hviler den på et forkert grundlag, ik’Smile

outlook2009-01-12 15:35:14

Hilsen Leif,

rigo
    Deltager
    • Super Nova

Jeg er overbevist om 50-100år ville vi se tilbage på hvor åndsvagt vi har brugt penge på det forkerte (for at rede “verdens” klima)

henrik
    Deltager
    • Nova

Der er nogle facts at forholde sig til:

FACTS:

– Klimaet ER blevet varmere;

– Der ER naturlige udsving

– CO2 og Methan ER drivhusgasser

– Drivhusgasserne er i pricippet bare holdt “uden for cirkulation” indtil vi udløser dem igen

OG

– Jorden HAR tidligere oplevet mindst 2 klimaændringer der har ført til masseudrydelser

– Jorden skal nok klare sig, uanset de levende organismer skæbne.

DERAF FØLGER:

– 1. Naturlige variationer OG

+ 2. Tilbageholdte drivhusgasser ER

> 1. eller 2. hver for sig

= FØLGENDE RATIONELLE REAKTIONER:

– “Vi kan ikke være bekendt at lade stå til. Om ikke andet for vore efterkommeres skyld”

– “Det er vist aligevel for sent.”

“DE KAN IKKE BEVISE NOGET!!”

Henrik2009-01-12 16:39:23

karsten
    • Main Sequence

Hej Outlook. Helt ærligt… Du argumenterer som en presset ryger : “Ja, nu har min bedstefar røget i 60 år og han lever stadig”…. Ergo, rygning er sundt.Approve

Ang. tigeren og andre udryddelsestruede dyrearter, har jeg det som dig, at det er en katastrofe så lidt handling der er på dette område, men husk lige på, at netop klimaforandringer er det der VIRKELIG truer dyrelivet og faunaen rundt om på kloden.

rigo
    Deltager
    • Super Nova

Karsten, dine argumenterer er da også = “Ergo, rygning er sundt”. Beviset mangler fra begge sider 🙂 og jeg tvilver…

karsten
    • Main Sequence

Hej Rigo! Kan du ikke uddybe. Jeg forstår ikke helt hvad du mener.Stern%20Smile

outlook
    Deltager
    • Super Nova

Godt nok, Rigo. Hallo Karsten. Jamen jeg plejer at ryge en pibe på en halv time, men i går tog det altså kun et kvarter…og det var jeres skyld, hehe. Og Karsten, inden det er så vidt med CO2 indgrebet ER de blevet udryddet! Desuden viser udviklingen jo, at livet altid finder en vej ud af klimaforandringerne, men ikke når mennesket står i vejen!

Hilsen Leif,

karsten
    • Main Sequence

Livet skal nok overleve klimaforandringerne… Men Feks. isbjørne er truet da deres fødekilde, sæler, ikke længere er at finde ved hullerne i isen, hvor sælerne henter luft. Ingen is – ingen isbjørne…. DET ER FACTS!!! Det samme er gældende for tigeren og alle andre dyr. Hvis deres fødekilde forsvinder pga. opvarmningen, uddør de…..

PS. Den pibe du nævner… Hvilken slag tobak er der tale omLOL.

Du kan ta det….

Og til Rigo, beviserne hælder da vist temmelig meget i retning af, at klimaforandringerne er et faktum og at det skyldes menneskets aktiviteter….
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 86 i alt)
  • Emnet 'Klimaforvandlingen…' er lukket for nye svar.