LEVERING SERVICE

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER LEVERING SERVICE

Dette emne indeholder 152 svar, har 45 stemmer og blev senest opdateret af mortenb 8 år, 10 måneder siden. This post has been viewed 835 times

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 153 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #9480

    mstauning
    Deltager
    • Black Hole

    1) Bestilt via email, den 14/1, Lyra.

    2) Takahashi adaptor som jeg ikke ved hvilken skal være.

    3) Ingen lovet levering, da vi prøver at finde ud af hvilken en. Telefonisk kontakt, fra kl 9 til kl 23 med spørgsmål og hjælp for at finde adaptor.

    4) Varen ikke kommet, da der er strekje i leverendørs land. Producenten holder nytår.

    5) Ved ikke endnu.

    6) Service ganske god, tlf kl 23! Ender med at bestille flere typer end jeg behøver.

    Michael.

    #9487

    bjoern.andersen
    • Main Sequence

    Hej,

    En ven køber i august 2008 en Skywatcher 200 mm med stativ hos AMB Nordtek hvor den er på tilbud. alt ok, levering fin.

    (Han har ikke internet, hvorfor jeg har hjulpet lidt til)

    Det viser sig bare at udtrækket ikke kan bruges til foto (SLR, DSLR) som annonceret.

    Stor diskution, nyt udtræk sendes til udskiftning, men ak, det er helt det samme som allerede sidder på teleskopet.

    ABN Nordtek aftaler med Henrik Rosenørn at han vil “kigge på sagen” da han har en meget stor viden og dette.

    Udtrækket sendes til ham før jul, og så – tavshed efter en meget sparsom korrespondance, med nogle “rykkere” om svar.

    Det er jo positivt at div. forhandlere kan arbejde sammen for at løse tekniske problemer, men det er jo tilsyneladende kun “proforma” for der er endnu ikke kommet et løsningsforslag.

    Teleskopet virker perfekt visuelt, så, ingen surhed, bare lidt måbende uforståelse af et så langt forløb i en simpel sag.

    #9631

    Mogens.Bildsøe
    Deltager
    • Nova

    Hvor bli’r mit kamera af? Jeg bestilte hos Ian King i forrige uge og varerne blev sendt fra Ian Onsdag i denne uge. Jeg kan af pakkens ref.no. se, at den ligger og blomstrer i et lagervarehus i GB. Der har den nu ligget og hygget siden Onsdag middag? Har i erfaring for, hvor lang tid sådan en forsendelse tager? Jeg mener- nu er det jo ikke leverandøren der står med aben, men transportfirmaet?

    Mogens B


    Hilsen Mogens B.

    #9635

    jesper
    • Neutron star

    Mogens B: Pakkepost fra England kan godt være en uge eller to undervejs. De har ikke særlig travlt derovre Pinch

    #9636

    Mogens.Bildsøe
    Deltager
    • Nova

    Øv!


    Hilsen Mogens B.

    #9727

    mortenb
    Deltager
    • Super Giant

    HUSK at tilføje ALLE køb HER, efter opskriften i første indlæg:

    Du behøver ikke at vente til købet er færdig, før du starter din indskrivning. Efterhånden som købet skrider frem laver du bare en redigering af eget indlæg.
    #9777

    Mogens.Bildsøe
    Deltager
    • Nova

    Varer modtaget d.d. Clap

    1) Dato for bestilling og leverandør: Ian King, bestilt 28/1 2009

    2) Hvad du har købt: Kamera

    3) Bestillingsvare, forventet levering 1-2 uger.

    4) Kom varen til tiden: Ja, 3/2 2009

    5) Var kvaliteten i orden på leveringen: Ja

    6) Levede vare og service op til dine forventninger: Ja- næsten. SBIG reklamerer med at TheSky medfølger alle kameraer- det gør det også, men kun i en DEMO-VERSION!!

    Hilsen Mogens B

    Mogens B2009-02-03 21:26:53


    Hilsen Mogens B.

    #9788

    soeren.vod
    • Planet

    Jeg bestilte i mandags i frokostpausen hos http://www.lyra.dk
    En 70mm ED APO
    Jeg fik en kvittering for bestillingenThumbs%20Up
    Kikkerten kom allerede tirsdag kl. 10 med posten til mit arbejde; 23timer! Det kan vist ikke gøres meget bedreThumbs%20Up
    Service og levering var i topThumbs%20Up
    RådgivningEN var super: De kunne lige fortælle mig hvordan den skal monteres på min C8 eller lige på monteringen hvis jeg kun skal bruge den nye lilleThumbs%20Up
    Der var en enkelt skade på papkassen, men ikke sket noget indeni.

    Nu mangler jeg bare lidt klart vejr til at prøve den af i

    Jeg har kun en celestrons standard diagonal og okularer
    Mon det kan betale sig at bruge 900kr på en god 2″ diagonal som den dielektriske lyra har
    Jeg mener Man kan kun få 2″ okularer i 20-40mm som vil give mig 11-20ganges forstørrelse med 70mm EDen
    Udover at bruge den som søger, er det så ikke en alt for lille forstørrelse?

    Hilsen Søren V
    Thumbs%20Up
    Søren Vod2009-02-04 07:47:46

    #9795

    mstauning
    Deltager
    • Black Hole

    Mogens – på min sidder der et seriel nummer på CD’en til TheSky.

    #9799

    Mogens.Bildsøe
    Deltager
    • Nova

    Michael- der sidder kun ser.no. på CCDsoft CDen. TheSky CD har ingen ser.no.- på labelen står blot Demo. Nu installerer jeg skidtet og ser hvad det kan.

    Mogens B


    Hilsen Mogens B.

    #11110

    mortenb
    Deltager
    • Super Giant

    Ingen bruger tilsyneladende evalueringsrubrikken mere. Desværre gik den jo nok op i “rod” og “debat med hård tone” i starten med baggrund i mine personlige dårlige erfaringer og rubrik metoden er nok ikke den mest velegnede, da den forsvinder i mængden af indlæg efterhånden. Forhåbentlig er der solgt masser af astro udstyr siden denne rubrik sidst blev anvendt, ellers ER branchen vist lige lovligt hobby betonet.

    Jeg skal tilføje at min personlige respekt for Henrik ligger på et højt niveau, men at mine handelsoplevelser er ret negative.

    Jeg mener, at vi HAR brug for en leverandør vurdering for at få ryddet op i de lange leveringstider og produktfejl.

    Men jeg erkender at denne metode var en fejl og håber at ANDRE, eventuelt i samarbejde med leverandørerne, vil forsøge at finde en arbejdsduelig formel. for vores alle sammens skyld !

    Med venlig hilsen
    #11112

    mstauning
    Deltager
    • Black Hole

    Vil da så lige komme med et indspark:

    Bestilte et teleskop via SMS i Onsdags, hos den lokale fotohanlder (PhotoCare Holbæk).

    Fik besked ca 7min senere at der ville gå ca 14dage, med leveringen via telefon opringning.

    Venter nu på at høre mere.
    #11113

    mstauning
    Deltager
    • Black Hole

    MStauning wrote:

    1) Bestilt via email, den 14/1, Lyra.

    2) Takahashi adaptor som jeg ikke ved hvilken skal være.

    3) Ingen lovet levering, da vi prøver at finde ud af hvilken en. Telefonisk kontakt, fra kl 9 til kl 23 med spørgsmål og hjælp for at finde adaptor.

    4) Varen ikke kommet, da der er strekje i leverendørs land. Producenten holder nytår.

    5) Ved ikke endnu.

    6) Service ganske god, tlf kl 23! Ender med at bestille flere typer end jeg behøver.

    Michael.

    Og som opfølgning på denne.

    Fik besked på at min adaptor var kommet over telefonen en sen aftentime, og om den skulle sendes eller om jeg bare ville vente til vi mødtes igen. I den forbindelse god service, tiden må så siges at modarbejde det.

    Vi har aftalt at jeg bare for det jeg bestilte når vi mødes igen.
    #11117

    mortenb
    Deltager
    • Super Giant

    Spørgsmålet er om denne branche i Danmark ER for lille til at kunne betragtes som “løbende” forretning ? Der sælges (gæt !) måske ganske enkelt for lidt, til at man KAN forvente en professionel betjening. Professionel – dermed menes effektivitet på konstant højt niveau. Som hobby forretning falder effektiviteten sammen med begejstringniveauet. Dvs. nyheder og nyhedsbegejstring og personligt interesse sammenfald opprioriteres på bekostning af kedelige standard opgaver som opfølgning af bestillinger og reklamationer !!!

    Herudover har astro området i forhold til jagt/fugleobservations nok en mindre andel. Så hvad skal der til for at drive en effektiv forretning inden for det relativt lille område ? Enten skal man diversificere (astro som kun en del af sortimentet) eller også forsøge at opbygge markedet og evnt. tage markedsandele. De sidstnævnte tager lang tid.

    Måske skal forventningerne bare ikke være så høje ? Det er nok uligt nemmere i de store lande. DER er da i det mindste et marked i form af en population af en rimeligt størrelse. Det giver jo basis for at ansætte kvalificeret personale. Tjaa…

    Men derfor er UNØDVENDIGT lange leveringstider og vare reklamationer jo stadigt brand irriterende !

    mvh

    MortenB2009-02-24 00:55:12

    #11119

    mstauning
    Deltager
    • Black Hole

    Jeg vil holde på at du netop lige har givet grunden for de lange leveringstider, netop kundegrundlaget. Hvis der er et stort kundegrundlag, vil der også være en vis form for udskiftning af varer. Derved kan det betale sig at have et større lager. Men med det forholdvis lille kundegrundlag i DK, vil meget af lageret være hos udlandske mellemled (David Hinds blandt andet) som jo helst gerne vil sende store forsendelser. Det giver så nemt 14dage for leveringer, da der jo skal samles sammen. Alternativet er højere priser, hvilket jo vil flytte endnu flere kunder til at købe udlands! Så med mindre vi er klar til at gøre en indsats for at der kommer flere amatøre i DK, så vil markedet nok ikke ændres meget.

    Vil da lige sige at det ikke tager længere tid med en raklamation, hos dem jeg har handlet med end deres bestillings tid. Hvor imod, en reklamation på en Acer bærbar kan tage ½år eller mere… Det har jeg aldrig oplevet indefor Astro.
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 153 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.