LEVERING SERVICE

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER LEVERING SERVICE

Dette emne indeholder 152 svar, har 45 stemmer og blev senest opdateret af mortenb 8 år, 10 måneder siden. This post has been viewed 837 times

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 153 i alt)
  • Forfatter

astrotorben
    Deltager
    • Moon

Hej Morten B

Jeg har nu fulgt denne tråd siden starten – og må ærligt talt indrømme at jeg har gjordt dette med stor hovedrysten.< ?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Det er hvis tydeligt for de fleste på denne tråd – at begrebet ”God Service” varierer alt efter HVEM man er……

Jeg mener at det er unfair at skrive:

” til at man KAN forvente en professionel betjening. Professionel – dermed menes effektivitet på konstant højt niveau. Som hobby forretning falder effektiviteten sammen med begejstringniveauet. Dvs. nyheder og nyhedsbegejstring og personligt interesse sammenfald opprioriteres på bekostning af kedelige standard opgaver som opfølgning af bestillinger og reklamationer !!!”

Rent faktisk hævder du jo at du får uprofessionel betjening – men hvis der ses bort fra en forsendelse der kiksede leveringsmæssigt (fra Leverandør til dig) , så HAR du jo fået god betjening (selvom du ikke selv kan se dette):

1) Du får en ”IKKE TILBUDSVARE” til ”TILBUDSPRIS” !!!

2) En defekt vare ombyttes – og indtil ”ombytteren” (som jo heller ikke tilbudsvare og som logisk nok IKKE kan forventes at være på lager!) er kommet hjem, kan du ligefrem UDEN risiko for brok fra leverandøren bruge den oprindelige leverede vare.

At skyde nogen i skoene at reklamationer opfattes for en kedelig opgave – det er altså grænsende til det injurierende på nærværende grundlag.

Når du så ydermere kan have den opfattelse at ”bestillinger” skulle være ”en kedelig standardopgave” (..for en selvstændig erhvervsdrivende) – så er kæden da røget helt af!

”Det giver jo basis for at ansætte kvalificeret personale. Tjaa…”…… HELT ÆRLIGT……!!!!

Hvordan man kan ligestille en ”Leveringstid” (læs IKKE på lager) med DÅRLIG SERVICE – giver ærligt talt ikke den store mening.

Det afgørende er vel at varen bliver leveret til aftalt tid – og såfremt forsinkelser opstår – at det foretages fornuftigt follow-up.

Ligeledes mener jeg at det er grundlæggende FORKERT at mene at en forkert/defekt leveret vare automatisk er lig med DÅRLIG service.

Det er vel HVORDAN/HVORLEDES en sådan reklamation bliver BEHANDLET der afgør om man får GOD SERVICE – f.eks. ombytning/udskiftning/reparation/dekort etc.

Personligt mener jeg at GOD SERVICE =

1) LEVERING TIL AFTALT/LOVET TID.

2) ORDENTLIG BEHANDLING I.F.M. REKLAMATIONER

3) VAREKUNDSKAB

Med venlig hilsen

Torben Ask

henrik
    Deltager
    • Nova

“..som hobby forretning..” Lyra er ikke en hobby forretning.

kikkerter er godt nok kun en del af vores (min) levevej, som også omfatter konsulentydelser-, foredrag ol. om astronomi.

… Udover at det kan være et ½dags arbejde at have 3 små børn og da både Jeppe og jeg har børn.. :O)

Jeg kan godt genkende det Michael skriver om PC-reparationer:

Jeg havde “kun” 2 måneders reparationstid på min Acer bærbare. De kunne ikke i forvejen sige noget om hvor lang tid, og imens var jeg bare uden computer. Det kan man jo som bekendt ikke, så jeg måtte købe en anden til i mellemtiden!

Og jeg må give Michael ret i skismaet om lager vs. priser.

Henrik2009-02-27 00:02:49

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

Kære Torben. Ingen sag helt sort/hvid og mange roser Henrik/Lyra til skyerne. Jeg kan kun sige, at min opfattelse af normal forretningsgang afviger ganske betydeligt mht. levering til tiden, levering af rette kvalitet, og at reklamationer skal behandles prompte. I en lind strøm er ALT sådan set bare gået galti min samhandel med Lyra. Det er simpelthen ALT for meget til at være en tilfældighed. Efter min mening har Lyra ikke check på NOGET som helst ! Hverken kvaliteten af varerne, levering i rimelig tid eller reklamationsbehandling eller for den sags skyld papirgangen. Udover de omtalte fejl Lyra har præsteret har jeg indtil flere gange været nødt til at minde Lyra om at jeg også “lige” havde bestilt nogle andre ting, som heller ikke blev leveret. Jeg må desværre fastholde min kritik. Det ER den sløveste behandling jeg nogensinde har været udsat for i en forretning. Havde det været en enkel eller 2 ting, men nej .. ALT !

Den ENESTE formildende omstændighed er at Lyra er utroligt flinke vha. rådgivning og god service. Som service funktion for en svær kunstart med mange amatører indblandet er det for mange et stærk parameter. Jeg er sikker på, at Henrik/Lyra mener det godt. Men altså..

Jeg må klart fastholde og beklager.

mvh

soeren.vod
    • Planet

Hej Morten

Jeg har også fulgt dine tråde men uden den store interesse for du fører en ret ubehagelig tone når du beder folk (astrofotoJesper var det vist) kravle ned i huller og lignende!
    Du afdæmper heldigvis dine indlæg senere, men aligevel.

Nu ved jeg ikke helt hvordan dit køb hænger sammen, men såvidt jeg har forstået var der dårlig finish på den første og du fik en anden, som så røg galt i posten? Måske skulle du lige afsteme dine forventninger til dine omgivelser lidt og kunne du så ikke osse fortælle dettil nogen der gider høre på det istedet for?
    (undskyd hvis det lyder lidt skarpt men det ER lidt for meget nu!)

Jeg gad ikke astro-forum en tid på grund af for mange sure opstød og troede lige vi var sluppet for det.

Dette er ikke et indlæg om dit køb men om tonen her
    Søren Vod2009-02-27 10:37:36

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

Hej Søren

Jeg er stort set enig mht. tonen. Men, de negative forhold skal også frem og ærlighed fremmer også forståelse. Denne tråd er vist den eneste hvor jeg retter en direkte kritik af nogen siden min interesse startede for et par år tilbage. Mine synspunkter koster garanteret noget goodwill rundt omkring, og er nok ikke lige populære, men sammenlignet med verden omkring os er denne branche lysår tilbage.

Det er mit håb at diskussionen i sig selv vil medføre en forbedring i kundeoplevelsen. Men endnu er der ingen der taler om kvalitetsikring af hverken produkter eller procedurer, så det er et spinkelt håb !

Men vi kan jo lade denne tråd forsvinde i mængden og lade leverandørerne tage initiativet til en acceptabel kvalitetssikring ???

Vedr. Jesper var der tale om et udtryk, der hos “os” er kærligt ladet, men som set fra “fremmed side” kunne misforstås. Jeg har KUN alt positivt at sige om Jesper og han har min dybeste respekt for både sin store hjælpsomhed og tekniske niveau.

MortenB2009-02-27 11:40:15

mstauning
    Deltager
    • Black Hole

Update på mit seneste oplevelse i PhotoCare:

De ringede igår kl 10.15 og fortalte at den var kommet, og den ser fin ud helt perfekt.

Den kunne normalt ikke købes uden søger, så den har de videre solgt for mig.

God service og hurtigt levering.

bjoern.andersen
    • Main Sequence

Mon ikke man skal lade være med at tage tingene for personligt. Alle har vel oplevet at en handel/indkøb ikke har fungeret som forventet/ønsket, og er det tilfældet, går man vel bare et andet sted hen næste gang.

Der er nok ikke tvivl om at det danske marked for astro dimser og teleskoper er meget småt, men , på den anden side er der jo et antal firmaer/personer som tilsyneladende kan skabe sig en indtægt på dette område.

Kkritik er vel altid relevant/velkommen hos de handlende, som jo så må evaluere om kritikken er relevant for dem eller ej.

I sidste ende er det jo en fornuftig forretningsprofil/holdning til deres kunder som er afgørende for om de overlever som forhandlere eller ej – og, det kan jo heller ikke afvises at det store EU marked jo nok også har en indflydelse på deres forretningsapproach/moral, ikke mindst da vi (som kunder) jo har et skarpt øje på extrem lav pris sammen emd et extremt høj serviceniveau.

Kommentaren om Acer laptoppen er nok mere sigende end meget andet.Wink

astrotorben
    Deltager
    • Moon

Hej Morten B.< ?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Når du åbenbart anser dig for at være en slags ”administrator” af denne tråd – vil det så ikke være en idé at følge din egne retningslinier (dit første indlæg).

Der skriver du:

For ikke at være urimelig gælder dette kun for NYE leveringer, der modtages fra dags dato. Ellers kan vi starte med at skrive en bog, hvilket ikke er meningen.

Det næste indlæg der kommer – tilfældigvis fra dig selv – vedr. en bestilling & levering fra December 08 leveret 19/12 dvs. FØR 30/1-2009.

Jeg ved godt at du kraftigt har redigeret i dit eget indlæg i flere omgange hvilket jeg i sig selv mener er kritisabelt, idet dette fratager andre der f.eks. først nu læser tråden muligheden for at se hvad der tidligere er skrevet (hvilket vel nærmest er i modstrid med hele ”forum-tanken” hvor der er netop en en tråd – der kan følges.).

Ikke desto mindre fremgår det stadig af Henriks indlæg at levering fandt sted før den af dig selv fastsatte ”start dato”.

For det andet så vil det ærligt talt klæde dig hvis du kunne være mere objektiv og mindre subjektiv.

Af de rester du ikke har haft mulighed for at slette (andres svar), fremgår det at du bestilte en vare der IKKE var tilbudsvare og ej heller LAGERVARE.

Kun guderne og dig selv kan svare på hvorfor du bestiller en vare – VELVIDENDE at den IKKE er på lager – og så være utilfreds over at den ikke kunne leveres omgående.

Hvis leveringstiden er af så alt overskyggende vigtighed for dig – hvorfor søren har du ikke bare bestilt den i det store udland hvor alt åbenbart altid er på lager?

Et gæt kunne være (men indrømmet, det er kun et gæt) at du udmærket godt vidste et den specifikke modelversion du bestilte IKKE var på tilbud, men da du nu kunne købe den til tilbudsprisen (33%!) – slog du til.

Men det burde være indlysende at det faktum at du fik den til tilbudsprisen gældende for den modelvariant der rent faktisk hvar på tilbud lager – det ændrer selvfølgelig ikke på leveringstiden.

Faktisk har du jo (bevidst?) valgt IKKE selv at nævne det faktum at du fik et kraftigt nedslag i prisen – noget som det fleste vel vil opfatte som værende en fremragende service i sig selv……

Det er selvfølgeligt uheldigt at den leverede kikkert så har ridser i lakken – men det kan man da ikke i sig selv kalde for dårlig service.

Dårlig service ville f.eks. være hvis LYYRA ikke ville ombytte varen – men det ville det jo netop!

Da du jo fra starten har været klar over at det rent faktisk var en bestillingsvare – selvom du undlader selv nævne dette her på tråden – så kan det da ikke kaldes dårlig service at ”ombytteren” ligeledes skal bestilles hjem !!

Rent faktisk skete der jo det at du i mellemtiden (leveringstiden på ”ombytteren”) kunne bruge den først leverede. Eftersom denne jo i dette tidsrum rent faktisk var til låns – idet en juridisk bindende ombytningsaftale var indgået – så er ridserne på tubus rent faktisk ikke dit problem.

Rent funktionelt har den jo angiveligt ikke fejlet noget (medmindre dette kun fremgår af tidligere – men af dig slettede indlæg….) ergo har du ikke lidt noget tab.

Det eneste punkt hvor man kan hævde at servicen har været utilfredsstillende – er at du fik leveret noget forkert tilbehør og eftersendelsen af det korrekt derefter blev sendt til forkert adresse.

Men at kæde dette sammen med de øvrige punkter – det holder altså ikke en meter i byretten/forbrugerklagenævnet – hvilket måske er grunden til at du har ”opfundet” denne tråd?

———————————————————————————————————————————————–

Jeg mener at der er et grundlæggende problem at have en sådan tråd eftersom det hvor det vel oftest er de utilfredse kunder (både berettige og uberettigede) der føler sig tilskyndet til at lave indlæg, men ikke i nær samme udstrækning de tildredse kunder.

Derfor vil denne tråd aldrig give et retvisende billede at tilfredse versus utilfredse kunder.

Desuden bør det vel være en eller anden for DEFINITION på hvad god service egentlig er – og det er jo ikke sikkert at DIN definition er den korrekte…….

HVIS man på et offentligt forum vil kritisere nogen – så ER der altså ytringsfrihed her i landet – og på forum også – så HVORFOR må en leverandør ikke give svar på tiltale?

Hvis jeg f.eks. har et horn i siden på ASTRO i Ålborg (hvad jeg IKKE har) – er det så retfærdigt at jeg ensidigt kan fortælle MIN version UDEN at ASTRO kan forsvare sig?

Det vil jeg jo være uretfærdigt for alle de kunder der pt. overveje at købe der – og så undlader dette og evt. går glip at et godt køb.

Nu er dig jo fri konkurrence i landet, og handel via nettet er i Danmark under særdeles god forbrugerbeskyttelse. Der er andre og mere brugbare klageinstanser – hvis man altså rent faktisk har noget at klage over.

Som sagt, det er fri konkurrence og som medlem af EU er du jo frit stillet til at købe der hvor DU mener du får mest service for pengene. Du kunne måske hjælpe os andre med at anbefale de firmaer hvor DU har fået en service der lever op til din definition af ”god service”. (findes sådanne firmaer?)

Markedet regulerer jo sig selv, så hvis servicen her i landet er utilfredsstillende, well…så vil flere købe i udlandet og leverandørerne herhjemme må enten forbedre servicen eller ultimativ lukke.

Mvh

Torben

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

Torben – du har lavet en fyldig kritik. Men .. du kender ikke hverken hele sagen eller tingenes sammenhæng, og jeg har IKKE tænkt mig at bruge aftenen på at pensle alle tingene ud i detaljer. Den første levering af den oprindelige kikkert blev kun et problem, da den var fejlbehæftet og der manglede en del af de bestilte varer. At prisen blev god var kun fordi Lyra¨s hjemmeside var fyldt med fejlinformation eller information der kunne misforstås. Hvilket i et vist omfang stadigt er gældende, såvidt jeg kan se. Og Lyra valgte så at lade handelen være til kundens fordel. Jeg blev også imponeret .. et stykke tid. Men herudover finder jeg faktisk prisen fuldstændig ligegyldig. Den har ingen betydning for sagen vedr. produktfejl og langsom og fejlagtig levering.

At man kan redigere en tråd er både godt og skidt. Jeg har aldrig rettet på faktuelle oplysninger medmindre de har skullet præciseres eller jeg havde opdaget en fejl. Og ofte har en uddybende forklaring været en fordel. Når leverandørerne ikke skulle give svar i DENNE tråd var det for at holde en masse debatindlæg ude, der ville ende som “fyldstof” og gøre tråden alt for lang. Men denne tråd er alligevel blevet til et forum, så en anden form er nødvendig. Herudover har jeg vist på intet tidspunkt klaget over Lyra’s service i form af prispolitik eller rådgivning. Derimod har jeg klaget over så meget andet. Du blander tingene sammen og lægger mig ukorrekte punkter til last. Lyra har alle muligheder for at svare på kritikken, tråden er jo brugt flittigt, men har en dårlig sag. Lyra påstår så, at min sag er enstående (rettet: ën ud af få), og at problemerne iøvrigt er små. DEN definition kunne også måske være interessant.

Selve sagen er egentlig ikke så interessant. Det ville resultatet have været hvis der havde været en debat om kvalitetssikring. Det har vi ikke fået, for der ER tilsyneladende ingen kvalitetssikring og parterne er tilsyneladende tilfredse med at lade stå til. Og DET finder jeg ubegribeligt og til skade for alle parter.

mvh

MortenB2009-02-28 10:27:36

astrotorben
    Deltager
    • Moon

Hej Morten B.

Jeg går ud fra at sagens fulde sammenhæng fremgår af denne tråd.
    Hvis du ikke har skrevet sagens fulde sammenhæng her, så er dine indlæg jo ikke (forsøg på) konstruktiv debat/kritik – hvilket jo BURDE være formålet med en sådan tråd.

Eller sagt mere direkte: Jeg sider men opfattelsen af at dit egentlige formål med at oprette denne tråd ikke er et oprigtigt forsøg fra din side på at FORBEDRE/HØJNE kvalitetsniveauet ho “astro-branchen” herhjemme, men mere dit eget personlige vendetta.

Jeg begrunder dette med:

1) Indlæg nummer 2 på denne tråd (som vel og mærke er DIT EGET) opfylder ikke dine egen
    betingelser for at kunne medtages på denne tråd (“Kun NYE leverancer). Dette indlæg
    omhandler en levering fra December 2008 d.v.s FØR trådens oprettelse.
    Ikke desto mindre er netop DENNE leverance et gennemgående tema.

SPØRGSMÅL DER ØNSKES BESVARET:
    HVORFOR OVERHOLDER DU IKKE DINE EGNE REGLER HER PÅ TRÅDEN?

2) Du har konsekvent UNDGÅET at komme med DIT BUD på hvad god service er

SPØRGSMÅL DER ØNSKES BESVARET:
    HVAD ER DIN DEFINITION PÅ GOD SERVICE?

3) Kan du forklare os andre HVORDAN man kan bestille en ANDEN vare end en der er
    annonceret som værende på TILBUD/LAGER – og STADIGVÆK have
    opfattelsen/forventningen om at lige nøjagtigt den version du bestiller – også er på
    LAGER?
    DETTE ØNSKES OGSÅ BEVARET

4) Hvis du er så utilfreds med leverancen/Lyra, hvorfor har du ikke udnyttet de muligheder
    du har rent juridisk – at hæve handlen?
    DETTE MÅ DU OGSÅ GERNE BESVARE….

Mvh

Torben

astrotorben2009-02-28 11:00:36

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

1) Mit første handels indlæg blev givet som retningsvisende eksempel, og handlen var iøvrigt ikke afsluttet, så den er såmænd aktuel nok. 2) Service er et vidt begreb, der indeholder mange faktorer. Hvoraf en del/mange af de aktuelle allerede er behandlet i denne tråd. Du kan i enhver “handelsbog” finde et utal af definitioner. Jeg finder det iøvrigt mærkeligt at du beder MIG definere service. Du burde spørge leverandørerne i stedet. 3) Jeg BLEV oplyst om, at den version jeg ønskede ikke var på lager. Leveringstiden på den første kikkert er/var heller ikke problemet, udover at den desværre vist kun lå på lager i England. Men leveringstiden på den var ikke nøje fastsat. Problemet var derimod resten af forløbet mht. fejl og mangler. Iøvrigt skriver du “vi andre”. Hvem er du talsmand for ? 4) Jeg ønskede ikke at ophæve handelen, da kikkkerten var den jeg skulle bruge og prisen VAR god.

Torben .. det er da dejligt, at du kan reagere. Men var det ikke mere interessant at få en fremadrettet debat om hvordan vi kunne styrke kvalitetsniveauet. Her skulle du være velkommen med DIT bud !

astrotorben
    Deltager
    • Moon

Hej Morten B

Du skriver:

” Jeg finder det iøvrigt mærkeligt at du beder MIG definere service.”

Jeg svarer med at citere dig selv:

…var det ikke mere interessant at få en fremadrettet debat om hvordan vi kunne styrke kvalitetsniveauet

1) Hvis det er et retningsvisende eksempel – hvorfor er lige netop DENNE handel så et

gennemgående tema?

2) Jeg er enig med dig I at Service er et vidt begreb. Jeg spørger det
    af den simple grund

eftersom du mener at branchen (I hvert fald Lyra)
    her et problem med at yde “god

service”. Men så virker det da underligt at
    du endnu ikke er kommet med DIN definition
    på “God Service” alternativt
    din forventning af hvad denne måtte indebære.

Netop DET vil jo være en KONSTRUKTIV tilgang til emnet. Men OK – din
    manglende lyst til

at svare på dette punkt siger måske mere om dine
    forventinger end LYRA’s Service.

3) OK, det giver mening at du VAR blevet oplyst om Leveringstiden. Men så forstår jeg ikke

at du i indlægget af 23/2 undrer dig over “unødigt lange leveringstider”.
    Men det er måske ikke denne leverance du har i tankerne?
    Hvis ikke, hvilken/hvilke er det så?
    Det er jo ikke nok at postulere at branchen har unødvendigt lange lange leveringstider,
    der skal jo også ligge en hvis grad af fakta bag.

Kan oplyse at jeg er talsmand for mig selv, og bortset fra ABN Nortek har jeg købt fra

alle de andre (Astro Ålborg, Astro Optics og Lyra) og ligeledes fra en del udenlandske

(både EU og USA). Dette giver mig (synes jeg selv) “ballast” nok til at blande mig på
    denne tråd med grundlæggende betragtninger.

Jeg er HELT enig at en FREMADRETTET debat ville være ønskelig – og netop DET har jeg

IKKE set fra din side. Jeg har netop undret mig over at der fra din siden stort set kun
    har være subjektive bemærkninger – endda af (person-) nedsættende karakter som jeg
    (fra egne oplevelser) slet ikke mener passer på branchen og i øvrigt er tonen i dine
    indlæg af en karakter som ikke hører hjemme i et forum

4) Det svar HAVDE jeg gættet!

Jo, jeg skal med glæde komme med MIT bud på god service.

Det vil jo netop skabe en fremadrettet debat – som du selv efterlyser men åbenbart ikke selv vil kick-starte (men det har måske aldrig været din REELLE hensigt?)

God service iflg. mig selv:

1) Varekundskab
    2) Leveringstider overholdes så hvidt det overhovedet er praktisk muligt
    (Alle kan blive ramt af strejker, vejrforhold og leverandørsvigt.)
    3) Evt. reklamationer skal behandles effektivt – og evt. defekte varer skal ombyttes så
    hurtigt det er praktisk muligt.

Alle de (danske) leverandører jeg har brugt har alle opfyldt ovennævnte de gange JEG har handlet med disse og oftest har jeg handlet med dem flere gange.
    Derfor er jeg noget overrasket over tonen….og direkte at kalde nogle for amatører (som forretningsfolk) det ER altså en anklage som ikke kan kaldes for særligt konstruktiv.

HVIS der havde været et grundlæggende SERVICE problem at branchen – hvorfor er der så ikke andre end dig der har kommet med indlæg om “dårlige oplevelser”??

Mvh

Torben

Slutteligt vil jeg sige at selve tråden kunne indeholde meget mere konstruktiv info, f.eks om kan det overhovedet betale sig at købe i udlandet? Jeg har selv måtte sende en defekt del over atlanten – og tilbage igen – for egen regning, hvilket gjorde en besparelse til en udgift.
    Jeg ved at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette.
    Alene af DEN grund er det at købe “dansk” en stor fordel. Leveringstider er jo alligevel stort set den samme (for betilingsvarer) om du køber hjem direkte fra udlandet eller om din danske leverandør købe hjem fra udlandet.

mortenb
    Deltager
    • Super Giant

Jeg kan ud fra dit indlæg se, at du ikke har fulgt med i drøftelserne og ikke tager bestik af mine svar eller andres besvarelser. Herudover ligner det mere et forsøg på kritik af mig, og det er da OK for jeg er ikke ufejlbarlig. På den anden side har jeg ikke hverken tid til eller for behov for at retfærdiggøre mig ved at udpensle sagen i en logbogsagtig opgørelse. Jeg vil derfor lade dit indlæg stå for sig selv.

Der har også været indlæg her som kunne bringe os fremad: http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=848

Men ganske kort mener jeg f.eks at lagervarer skal komme senest 2 dage efter bestilling. Som minimum skal korrekt leveringstid angives enten ved bestilling eller i en ordrebekræftelse. Alle varer skal være kontrollerede inden de når forbrugeren så varer med målbare fejl ikke når ud.

God weekend !

mvh

MortenB2009-03-01 09:17:51

rigo
    Deltager
    • Super Nova

Det jeg fornemmer, hørt og set, prøvet (fra mange af mine astro venner) at entelige er alle de danske forhandler stor set lige dårlige til at “huske/logistik “.

Det er især det med at huske at udføre en ordre der går for langsom, især hvis det er mangler noget til en bestilling. Det er som om at ordre lommebogen, ligger kun i hovedet.

Der mangler logistik der dur. Det er ikke Service og venlighed der ikke dur, men bare en simpel logistik der virker. Og det gælder dem alle sammen.

Der kun 3 firma jeg har ´handlet med hvor logistikken virkelige har virket, men det var en i england og to i usa. Ellers har de andre 5-6stykker fejlet, og endda fejlet for groft til at det er tæt på at være for underlige at det ikke bliver beder. Men man driver jo sit firmaer som man vil LOL Men tror mig, man taber mange fremtidige ordre ved ikke at have logistiken iorden, folk bliver trætte af det og vælger et anden sted…

http://www.rigorigo.dk2009-03-01 10:43:44

Astro Optics
    Deltager
    • Main Sequence

Rigo,

Du kan altså ikke skære alle danske forhandlere over samme kam på én gang.

Og hverken du eller MortenB har handlet hos mig, så jeg vil ikke indrages i de beskyldninger I kommer med mod de danske forhandlere.

Har desuden ingen ønsker om at deltage yderligere i denne tråd, da den er startet på baggrund af forhold som ikke vedrøre mig.

Mvh

Mogens Zachariasen

Astro Optics

Mvh
    Mogens Zachariasen
    http://www.astro-optics.dk

Forhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
    Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
    Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 153 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.