› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Polar mode, Hjælp!!!
- Dette emne har 42 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af karsten. This post has been viewed 2556 times
- ForfatterIndlæg
- 9. november 2008 kl. 16:36 #3546
tommyfDeltager- Neutron star
De stjerner har jeg også ret tit, men ikke altid.
9. november 2008 kl. 16:42 #3547
mstauningDeltager- Black Hole
Tommy er det unguided du har dem? For hvis det er så er det din PE der viser sig, hvis det er guided kan det være flex eller for lang guidetid der tillader PE at komme frem.
9. november 2008 kl. 16:50 #3550
tommyfDeltager- Neutron star
Guidet, men nu er hele systemet jo lavet om og når det bliver klart i løbet af de næste 3-4 år kan jeg jo teste om det hat givet noget, tror ikke jeg kan gøre det meget bedre end det mods jeg har lavet denne gang. Kører som regel altid med 1 sek guide.
9. november 2008 kl. 17:58 #3556
karsten- Main Sequence
Hov. For god ordens skyld skal det nævnes, at de billeder af m42 er fra sidste vinter, altså taget på AltAz mode. Jeg har endnu ikke fået det til at fungere på Polarmode. De billeder jeg har taget på Polarmode er værdiløse
.
9. november 2008 kl. 18:19 #3557
Karsten må vi se nogle taget i polar mode? Så kan det være vi kan se hvad der går galt!
9. november 2008 kl. 18:36 #3560
karsten- Main Sequence
Så skal jeg lige lede lidt. Tror desværre jeg har slettet dem!!!
9. november 2008 kl. 18:45 #3562
karsten- Main Sequence
Det lykkedes mig at finde et sølle eksemplar.
9. november 2008 kl. 19:25 #3563
mortenbDeltager- Super Giant
He – jeg troede kun det var nørder som mig, der kunne finde på at have et Pentax kamera. Har næsten lige købt et k200 til stakken af gamle objektiver. Det virker fint. Jeg har dog endnu ikke prøvet om det kan astrofotografere. Der er vist desværre en del begrænsninger. K200 mangler desværre live view.
MortenB 2008-11-11 13:36:17 9. november 2008 kl. 19:53 #3565
karsten- Main Sequence
Hej Morten.
Nej!! Også nørder som mig køber Pentax.Jeg Har ikke opdaget nogle mangler endnu mht Astrofoto, tror ikke pentax har mangler i forbindelse med astrofoto, som andre SLR-kameraer ikke også har.
9. november 2008 kl. 20:04 #3567
Uha, ja den viser jo fint at din alignment er godt ud af alignment
Hvis ellers dit kamera sidder lige på, som det kunne se ud til, så er det både din højde og retning den er gal med.10. november 2008 kl. 00:35 #3583
karsten- Main Sequence
Ok! Det er vist det man kalder for en ommer så!!!
10. november 2008 kl. 09:12 #3588
Nope, det viser dig bare at det kan lade sig gøre men du skal lige træne lidt før hubbel billederne tikker ind
Hvis du nu kan finde en i nærheden af dig, som evt ville kunne vise dig lidt om hvordan det sættes op. Det ville hjælpe dig meget, da vi kan bruge meget tid på at sætte op. Især hvis man ikke skal guide, så skal opsætningen være meget præsis.Der vil være mange der ikke ville poste deres billeder, når de ikke ligner Jespers og Jacobs !Men det tager lang tid at komme der op hvor de er, Jacob er jo proff fotograf. Og Jesper, Jae han er Jesper10. november 2008 kl. 21:05 #3632
karsten- Main Sequence
Nu væbner jeg mig i første omgang med tålmodighed.
…. Ingen hysteri her!! Tror jeg vil prøve at guide, så er der chance for en succesoplevelse
. Tak for de gode råd
- ForfatterIndlæg
- Emnet 'Polar mode, Hjælp!!!' er lukket for nye svar.